בשל חילוקי דעות: כינוס קבינט הקורונה מתעכב

    אבי רבינא No Comments on בשל חילוקי דעות: כינוס קבינט הקורונה מתעכב

    חילוקי דעות של מקבלי ההחלטות מונעות את כינוס קבינט הקורונה וקבלת החלטות להחמרת ההגבלות הנוכחיות | נתניהו ושר הבריאות דחופים לסגר מלא, הדוק וקצר

    ראש הממשלה בישיבת קבינט הקורונה צילום: חיים צח, לע"מ
    12:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות המשך מגמת העליה בתחלואה והחשש מהתפרצות המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה בישראל, חילוקי דעות של מקבלי ההחלטות מונעות את כינוס קבינט הקורונה וקבלת החלטות להחמרת ההגבלות הנוכחיות. בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי הקבינט יתכנס בימים הקרובים אולם לא נמסר מתי בפועל תתכנס הישיבה.

    ראש הממשלה נתניהו תומך בסגר מלא, הדוק וקצר של 7-10 ימים ונוטה לקבל את מתווה הבריאות לחינוך שכולל חזרה ללימודים מהבית לכיתות ה-י, אך עם זאת, בשלב זה אין לכך רוב בקבינט.

    בקרב חברי הקבינט שוררת מחלוקת קשה באשר לצעדים הנדרשים, בעוד נתניהו ושר הבריאות דורשים לאכוף סגר מלא ומיידי, בכחול לבן מתנגדים.

    משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול נדבקו 5,135 בני אדם נוספים בקורונה ושיעור הבדיקות החיוביות היה 6.6%. בבתי החולים מאושפזים 731 חולי קורונה במצב קשה, 201 מהם מונשמים.

    רופאים בכירים מזהירים מתרחיש קיצוני של פגיעה משמעותית בחולים שאינם חולי קורונה בשל העומס במחלוקות המטפלות בנדבקים בנגיף שמצבם קשה בבתי החולים ברחבי הארץ. עם זאת רוב הרופאים סבורים שמערכת הבריאות בישראל לא תקרוס – אך מציינים בחשש את האפשרות מליקויים חמורים בטיפול בחולים כלליים אם מגמת העליה של חולי קורונה מאושפזים במצב קשה תימשך.



    0 תגובות